sabato 26 aprile 2014

Paja

Paja

      Unë nuk kam humbur ndonjë gjë të madhe në luftë. Nuk kam ndonjë arsye të fortë t’i urrej ushtarët që na dëbuan nga shtëpia. A është moshumbja arsye për mosurrejtje? Nuk e di. Po unë ndoshta e kam humbur urrejtjen atë natë ...
Meqënëse unë i përkas periudhës Para dhe në atë kohë ne vajzave na përgatisnin pajë para se të martoheshim, kësaj paje nuk i shpëtova dot as unë. Edhe pse më dukej një zakon kokëfortë që s’pyeste aq për tekat e mia. Kështu tezet u vunë të ma qëndisnin pajën për qindra netë me radhë. Me grepat e tyre, bashkë me fijet e arit, ato thurnin  mijëra ëndrra me të cilat qendisnin këllëfët e jastëkëve, çarçafët, këmishat e natës … të cilat unë nuk do t’i vishja asnjëherë.
       Për të më shpëtuar nga ëndrrat e tezeve, të trishtuara nga martesat e tyre të thurura po me aq mjeshtëri nga fisi, menduan shkijet. Ata erdhën një natë të qetë prilli në shtëpi dhe na përzunë shpejt të gjithëve si bagëtinë prej stalle kur bije zjarr në kashtë. Dhe vërtetë, kur ishim nja peseqind metra larg shtëpisë, ktheva kokën mbrapa dhe pashë se në shtepinë tonë, ku kishim vetëm dy javë që kishim hyrë, kishte rënë zjarr i madh. Më shkoi mendja te paja ime që ishte ende nëpër valixhe e kuti katroni. Kushedi se çfarë ngjyre do ta kishin bërë flakën çarçafët me mëndafsh të kaltër. Po të gjelbrit?
Megjithatë falë ushtarëve ne arritëm të shpëtonim kokat. Kjo ndjenjë e të mbijetuarit më dha një forcë të pashpjegueshme saqë këmbët e mia ecnin vetë, pa pritur fare komandën e mendjes, e cila duket se ende kishte mbetur te paja e shpërndarë nëpër flakë. Me një trokth të shfrenuar këmbësh ne kishim kaluar disa kilometra derisa të këndelleshim pak e të kujtoheshim se nata ishte më e ftohtë nga sa na dukej. Duhej të ndaleshim diku.
Nejse, ikja jonë e asaj nate prilli nuk ishte veçse një ikje banale nga shtëpia për të shpëtuar kokën nga zjarri. Nuk ka aty ndonjë histori ekzekutimi të burrave para syve tanë, as rrëmbim të kushërinjve për t’i hedhur nëpër kamionë si qengja dy ditë para Bajramit, as nuk ka ndonjë dhunim të tri grave të shtëpisë. Unë, 23 vjeçare, kunata, 26, dhe vjehërra, 49. Jo, asgjë nga këto nuk ndodhi.
         Kunati fliste shumë mirë serbisht dhe vjehërri kishte palosur në xhepin e brendshëm të fanellës së leshtë  aq qindëshe markash për kokë sa të na blente në çdo rast kontrolli gjatë rrugës. Dy djemtë e kunatës, Albinin 7 muajsh dhe Egzonin 2 vjeç, i kalonim me radhë nga një krah te tjetri. Për fat, gjithë shqetësimi i kunatës se Egzoni nuk hante mirë ushqim dhe kish mbetur i dobët, tash na dukej një lehtësim. Egzoni rëndohej pak më shumë kur e zinte gjumi, ndryshe ai dukej një qengj i butë që të ngrohte kraharorin me ato kaçurrelat e bardha kur i mbështeste në gjoks.
            Nga ajo udhë mbaj mend se dikur vjehërri më tha të pija një hap. Më kujtohet që nuk kisha fuqi të pyesja çka ishte. E shtyva me një gëllënjkë ujë që kishte gjetur diku, nuk e di ku, dhe më kujtohet fort mirë, si sot më kujtohet se më zuri gjumi. Një gjumë i thellë sa ende nuk më hiqet nga mendja.
Po, po, ende më kujtohet ai gjumë. Nuk arrija t’i çelja sytë. Ose nuk doja. Brenda tyre ishte im shoq ashtu si nuk kishte qenë kurrë në të vërtetë.   Ishte im shoq ashtu si e doja unë që nga hera e parë kur u takova me të.
Ja, unë isha me Selvinë në një kafiq dhe ai na u afrua me një shok me dy birra të ftohta ‘Për dy vajzat më të bukura!’. Pastaj ma zgjati krahun e djathtë rreth qafës. Ndjeva parfumin e tij që i vinte era pastërti. Ishte si një oaz freskie në gjithë ato shtëllunga tymi duhani që silleshin nëpër sallë. Mua më pëlqente që herë pas here të mbaja kokën aty, mu te gjoksi i tij. Ai më shtrëngonte ngadalë pranë vetes. Muzikën nuk e dëgjoja më. Zëri i tij më ish ngjitur fytyrës.
    Duro! Edhe pak. Edhe pak do dalim që këtu. Do jemi vetëm ne të dy dhe qielli i pastër. Edhe pak! Edhe pak! Edhe pak zemër!
Një dorë ujë i ftohtë m’u përplas fytyrës. Sytë m’u çelën vetë. Përballë ishte vjehërri. Sytë e kuq të fryrë nuk i lëshonin asnjë lot. Çohu Venerë! Çohu bijë! Edhe pak mbërrijmë te kufini.
Nuk di në ishte mbasdite apo mëngjes herët. Qielli kishte ngjyrë vjollcë. Trejnerkat e mia ngjyrë të kuqe. Ndodhesha e shtrirë mes shkurresh. Vjehërri më kish hedhur një xhaketë mbi shpinë.
       Ja kjo qe historia ime e ikjes. Nuk ka asgjë të veçantë për t’u rrëfyer. Diçka që do ju bënte të ndienit dhimbje e ta ndienit veten kaq të largët e kaq të pafuqishëm nga ajo që ndodhte atje. Unë nuk e pashë veten thuaj lakuriq nën atë xhaketën që seç më kish një parfum të njohur. I vinte si era pastërti. Po ndoshta kjo ishte vetëm imagjinata ime në atë mëngjes a mbasdite të ftohtë brisk.  Ai nuk mund të ishte parfumi i tim shoqi. As ajo xhaketë pak e gjakosur te jaka mbrapa nuk mund të ishte e tija.
       Kur dola nga shkurja, nuk e pashë Egzonin të qante mbi trupin e kunatës që nuk donte të zgjohej nga ai gjumë dreqi. Jo, jo. Unë mora Albinin në krahë që flinte rrëzë një peme tri metra më tutje kunatës dhe ia dhashë vjehërrit ta mbante, si i takonte rendi. Pastaj u çua edhe vjehërra. Kishte hedhur çeben e Albinit mbi shpatulla nga ku Micky Mouse mundohej të më bënte për të qeshur. Nuk ia pashë pantallonat e hinta të përlyera me dhe e me… nuk e di, nuk pashë asgjë përveç gjuhës që Micky Mouse e zgjaste sa herë vjeherra ime hidhte një hap. Një hap para meje, dy hapa pas vjehërrit. Kunatën e lamë aty. Nuk mund ta ngrinim dot edhe atë në gjumë. Le të flinte edhe pak vetëm.
    Burrat kishin ikur dikah për të kërkuar ndonjë ndihmë dhe kur të ktheheshin do ta merrnin edhe kunatën. Ajo ishte shumë më e lodhur se ne. Dasma jonë e kishte dërmuar fare. Kjo mund shpjegonte edhe gjithë atë gjumë të rëndë saqë nuk i ndjeu fëmijët kur ia morëm. Ishte shtrirë me bark poshtë dhe me flokë kish mbuluar gjithë fytyrën. Vjehërri i kishte hedhur një batanije sipër dhe ne nuk e trazuam.
      Nuk di pse po ju intereson historia ime. Kjo është vetëm një histori banale lufte. Nuk ka asgjë të veçantë. Ne e kaluam kufirin. Kujtoj që kishte mijëra të tjerë si ne që bënim të njëjtën rrugë. Kur kaluam në anën tjetër, filluan të na shpërndanin nëpër shtëpi të ndryshme. Unë qëllova të kisha pak më tepër fat. Më sollën në këtë shtëpi pushimi këtu buzë detit. Kam bërë edhe shoqëri e sa herë dua të rri vetëm, shkoj ja atje, atje ku përplasen valët dhe luaj me to. Kush e kap e para njëra-tjetrën pa e fundosur.
Kaloj shumë mirë vërtetë, vetëm se shpesh më merr malli për burrin. Që atë natë nuk e kam parë më. Sigurisht do ta kenë shpënë në ndonjë shtëpi tjetër e sa ta marrë vesh që jam këtu do të vijë të më marrë.
        Siç e shikoni, unë vërtetë nuk kam ndonjë arsye të fortë t’i urrej shkijet që na dëbuan prej shtëpie shkaku i zjarrit. As paramilitarët që na rrethuan në mes të rrugës natën në pyll kur sapo ishim ulur me marrë pak veten. Vjehërri u dha aq marka për kokë sa ata të na linin të qetë. Po, po. E mbaj mend shumë mirë kur vjehërri nxori dëngun me qindshe nga gjoksi dhe ia zgjati njërit prej tyre. Ata nuk na prekën me dorë. As mua, as kunatën, as vjeherrën. Ishte vetëm një ledinë ku ne u shtrimë për të fjetur. Asgjë nuk ndodhi. Madje as sharjet e as krismat nuk u dëgjuan kërkund. Nuk e dëgjova zërin e tim shoqi të ulërinte, as të vjerrës, as të kunatës, as të timin. Egzoni e Albini flinin. Asnjë qarje.
      Ishte vetëm një ikje banale, ju thashë.  Burri im do më gjejë, sikurse atë mbrëmje kur isha me Selvinë që më dalloi mes gjithë të tjerave. Ai do ma zgjasë krahun e djathtë e unë do t’ia mbështes kokën në gjoks. Ah, e njoh mirë atë parfum. Kur luaj me valët ndonjëherë më bëhet sikur e ndiej po atë erë. Pastërti. Për këtë i tregova edhe doktoresh Lules. Është njëra prej shoqeve që kam zënë këtu, por të gjithë e thërrasin doktoreshë se ajo vjen gjithnjë një mantel të bardhë, kështu bëj edhe unë.
E di ç’më tha doktoresh Lulja dje?
     Venera, atje tash është fikur zjarri dhe ti do ta ngresh sërish shtëpinë. E atë dreq paje, këtë herë nuk do ta marrësh me vete.

Nessun commento:

Posta un commento